godzin spotykają się Blogerki Aspirujące (hehe), doświadczone Blogerki z Praktyczną Wiedzą, dobry Organizator Czujący Temat i Hojny Sponsor. I tak, w oparach
wiedzy i kłębach inspiracji, hartowały się niebanalne pomysły na promocję, a
wszyscy wyszli odurzeni nową wiedzą, doświadczeniami i znajomościami. Zobaczcie
więc moją listę po – spisałam dla potomnych
zanim ulotni się w oparach rzeczywistości.
okolicznościach przyrody, bo świetnie pokazały to Ilonka z Przeplatane kolorami i Marta z Zoyka Home. Zoyka jest także autorką świetnego kolażu z logami uczestniczek. Znajdziecie tam świetne zdjęcia z pięknego wnętrza na Pradze i osobiste wrażenia dziewczyn. Ja skupię się na
wnioskach, przemyśleniach i wskazówkach merytorycznych, które pozwolą nam
wypłynąć na szerokie wody internetuJ.
Ale na początek przedstawię naszych organizatorów i prelegentów:
1. Czytelnik bloga też człowiek
2. Blogerskie UX
Kilka słów o szablonach
3. Kategorie – czy blogi są portalami?
4. Aktualność – to nasza wizytówka
5. Współpraca – ukłon w stronę PR
Ale o wymaganych elementach zakładki Współpraca najlepiej opowie ekspert – Agnieszka z bloga Lifemanagerka:
6. Oferta dla sponsora
Dla wielu blogerów to temat tabu. Szczególnie stawki za poszczególne działania budzą emocje. Niestety nie podam wam ich, bo na spotkaniu nie padły konkretne deklaracje. Zależą od wielu czynników . Warto jednak przygotować sobie ofertę bazową, którą będziemy modyfikować pod ewentualne propozycje współpracy lub gdy sami aktywnie będziemy szukać zainteresowanych.
Taka oferta, zgodnie z sugestią Agnieszki powinna zawierać:
1. Kilka słów wstępu na temat Ciebie i Twojego bloga (mocne strony)
2. Aktualne statystyki
3. Środki komunikacji jakimi dysponujesz wraz z zasięgami (FB – nie fani, ale średni zasięg posta, średniotygodniowy zasięg postów)
4. Przykładowe współprace i ewentualne referencje
5. Konkretna propozycja działań na Twoim blogu, ich cennik i zasady współpracy.
To ostatnie wzbudza moje wątpliwości, bo jeżeli połączymy to aktywnym poszukiwaniem sponsora to czy w pierwszym mailu powinniśmy o tym komunikować? Ciekawa jestem Waszych opinii.
7. Wideo, wideo, wideo
Nie będę pisać dlaczego warto robić wideo, bo to jest jasne. Przedstawię Wam listę Agnieszki, od czego zacząć żeby wystartować z wideo.
- Krótko, najlepiej 2-3 min, a filmy techniczne, instruktażowe max do 10 min
- Łatwiej najpierw nakręcić obraz, a potem podkładać głos
- Nie pokazywać całego procesu powstawania przedmiotu – skracać do minimum czynności oczywiste
- Dynamizować akcję, różnicować kadry, przechodząc z wąskiego (zbliżenia) do szerokiego.
14 komentarzy
Nazywam się Klaudia. Stworzyliśmy nowy serwis Platforma Kreatywna przeznaczona dla utalentowanych artystycznie osób. Naszym klubowiczom oferujemy zniżki na produkty i usługi, informacje, warsztaty i darmowe pliki do pobrania. Serwis jest darmowy. Zapraszam Cię: http://platformakreatywna.com/ 🙂
Przydatne informacje 🙂
Świetny post! Dziękuję Ci bardzo – dzięki Tobie czuję się tak, jakbym i ja na tym spotkaniu była i coś tam dla siebie uszczknęła 😉 Dzięki!
Dużo ważnych dla mnie – blogowego amatora – informacji. Co prawda mój blog nie skupia się na współpracy bo nie ta tematyka, ale wiem co muszę poprawić wizualnie:) Skupiłam się na pokazywaniu swoich prac a nie wyglądzie bloga. Trochę się gubię w blogosferze (w sensie ustawień, statystyk i inne dziwne słowa) bo nie mam cierpliwości szukać wszystkich informacji w sieci, ale wiem że muszę to poprawić jeśli chcę zachęcić czytelnika do odwiedzin bo niedługo minie rok a ja nadal funkcjonuje jak na początku :/ Trzeba się w końcu ogarnąć 😉
oj znam ten ból, ile czasu kosztuje czasami ogarnięcie niektórych wątków technicznych 🙂
OOOO, leworęczna? Tak, jak ja! Pozdrawiam. Bardzo przydatne informacje!
leworęczni górą:)
Dzięki za zebranie tych wszystkich inspiracji do poprawy oraz ich posegregowanie. Lista ToDo gotowa?
Kochana, pięknie to wszystko streściłaś 🙂 buziaki i do następnego spotkania!
O kurcze! Dzięki za tyle informacji:) Chciałam wyrzucić datę publikacji postu z głównej strony, bo przeczytałam ostatnio, że blogowy guru zaleca to, jeśli nie publikuje się 2 razy w tygodniu, ale jednak zaufam radzie Agnieszki i zostawię datę bez zmian:)
dobra decyzja 🙂 będziesz się motywować może bardziej do wpisów ? 🙂
/REFRESZING/
No samo mięsko! Dzięki 🙂 Zaintetesowałaś mnie personami. Do video mam swoje uwagi: podkładanie głosu nie jest łatwiejsze po nakręceniu (nie te same emocje,trudność montażu), sprawa programu, w movie maker bez specjalnego mikrofonu nie nagra się narracji,poza tym.program jest liniowy,i mówiąc kolokwialnie do d. Polecam programy wielowarstwowe. Będzie o tym wpis u mnie. Co do czasu trwania,nie ma takiej zasady,bo wszystko zależy od Odbiorców. Ja kręciłam bardzo krótkie filmiki, i poproszone mnie o dluźsze,trzeba więc pytać;) Dziękuję Ci za ten post!
/REFRESZING/
No samo mięsko! Dzięki 🙂 Zaintetesowałaś mnie personami. Do video mam swoje uwagi: podkładanie głosu nie jest łatwiejsze po nakręceniu (nie te same emocje,trudność montażu), sprawa programu, w movie maker bez specjalnego mikrofonu nie nagra się narracji,poza tym.program jest liniowy,i mówiąc kolokwialnie do d. Polecam programy wielowarstwowe. Będzie o tym wpis u mnie. Co do czasu trwania,nie ma takiej zasady,bo wszystko zależy od Odbiorców. Ja kręciłam bardzo krótkie filmiki, i poproszone mnie o dluźsze,trzeba więc pytać;) Dziękuję Ci za ten post!
Paula, dzięki za Twój komentarz o video! chętnie dowiem się o programach, ciekawe z tą długością filmików, ja ostatnio trafiłam na taki FP, gdzie leciały tylko 3 minutówki bez narracji i takie najbardziej lubię – bo często filmy ogląda się np. w pomieszczeniu, gdzie ktoś siedzi i dźwięk jest wtedy przeszkodą